Riktlinjer för returer

Returer och återbetalningar

Är du inte nöjd med din beställning?
Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta oss. På Lovera Sverige strävar vi efter att säkerställa att våra kunder är 100% nöjda med den produkt de har köpt från våra leverantörer. Om du har några problem med din leverans eller produkt och är frustrerad, vänligen kontakta oss så hjälper vårt team dig omedelbart.

Hur kan jag returnera hela eller delar av min beställning?
Om du väljer att returnera dina produkter till oss inom ångerfristen på 14 dagar återbetalar vi hela beloppet för din beställning inom 5 arbetsdagar från det att vi mottagit produkten. Tyvärr kan vi inte återbetala returkostnaderna.

Följ stegen nedan för att returnera din produkt:
1. Skicka ett e-postmeddelande till kundservice@lovera.se och meddela oss att du vill returnera hela eller delar av din beställning.
2. Vänta på svar från vår kundtjänst om vi kan acceptera returen. Där kommer du också att få returformuläret.
Om vi kan acceptera returen, följ stegen nedan. 4. Förpacka den returnerade produkten snyggt och säkert, helst i originalförpackningen. 5.
5. Skicka paketet till den returadress du fått från vår kundtjänst och skicka track & trace-koden till vår kundtjänst.
6. När paketet har anlänt och inspekterats återbetalar vi kostnaden för de returnerade produkterna med den betalningsmetod som du använde för att betala för produkterna.

Produkter som uppfyller en eller flera av följande punkter kan tyvärr inte returneras:
- Förseglade produkter. Om förseglingen är bruten kan dessa produkter inte returneras.
- Produkter som tillverkas av företagaren enligt konsumentens specifikationer (beställningsjobb); som är tydligt personliga till sin natur; som inte kan returneras på grund av sin natur.
- Produkter i kategorierna ”Skönhet”, ”Barn & Baby” och ”Sport” kan inte returneras på grund av COVID-19 hygienåtgärder. Detta är dock möjligt om produkten fortfarande är förseglad i sin originalförpackning.

Omedelbar avbokning av beställningar
Du kan endast avbeställa din beställning 30 minuter efter att du har lagt den. För att avbeställa din beställning måste du kontakta oss på kundservice@lovera.se 30 minuter efter att du har lagt din beställning.

Skadade produkter vid ankomst
Det är verkligen synd! Tyvärr är det möjligt att din produkt har skadats under transporten. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten. Efter detta upphör tyvärr returrätten.

För snabbast möjliga lösning ber vi dig skicka ett e-postmeddelande med ett foto som visar den skadade delen av varan. Det är bäst att ta bilden på en plan yta så att du tydligt kan se märkningen och defekten. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och undvika misstag i framtiden.

För defekta varor skickar vi alltid ett nytt paket kostnadsfritt första gången och kan tyvärr inte återbetala pengarna. Har du gjort ett misstag andra gången? Då återbetalar vi hela inköpspriset.

Om du har några frågor om produkter som var skadade vid ankomst, vänligen kontakta oss på kundservice@lovera.se.

Produktdefekter eller fel efter användning
Hur irriterande är det inte! Tyvärr kan det hända att ett tillverkningsfel uppstår efter en tid. Detta måste vara ett riktigt fel. Det innebär att delen har gått sönder och inte längre uppfyller den standard som tillverkaren har satt upp. Slitdelar omfattas inte av tillverkningsfel. Till förslitningsdelar räknas bland annat
- Drivremmar
- batterier
- Bromsbelägg, bromsskivor och bromstrummor
- Kedjor, glödlampor, tändhattar, däck och slangar
- Rörliga delar i ordets vidaste bemärkelse.

Om du har några frågor om tillverkningsfel eller fel efter användning, vänligen kontakta kundservice@lovera.se.

Vanliga frågor om vår returpolicy

Om du är osäker, här är några vanliga frågor om vår returpolicy:
Hur lång är returperioden?
Du kan returnera en produkt inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.

Hur lång tid tar det innan jag får pengarna tillbaka?
När vi har tagit emot produkterna, kontrollerat dem och bekräftat att de inte har öppnats, får du pengarna tillbaka till den ursprungliga betalningsmetoden. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha returnerat paketet och förse oss med spårningsinformation så att vi kan behandla återbetalningen. Observera att de flesta finansinstitut tar i genomsnitt 3-5 arbetsdagar för att behandla återbetalningen.


Varför kan inte skönhets- och hälsoprodukter returneras?
Nedan finns en lista över hygienprodukter som inte kan returneras och återbetalas (listan är inte uttömmande): Underkläder, bikinis, smink, hårstylingprodukter, skönhetsprodukter m.m. Vi tar hygien och allmän säkerhet på allvar och vägrar att returnera skönhets- och hälsoprodukter för våra kunders säkerhet. Vi är inte ensamma om detta. Andra leverantörer av skönhets- och hälsoprodukter nekar också returer av samma anledning. Du kan dock returnera produkten om den fortfarande är förseglad i sin originalförpackning.

I allmänhet kan produkter inte returneras om något av följande villkor gäller:
- Köparen har själv reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller har låtit tredje part reparera och/eller modifiera dem;


- de levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt hanterats vårdslöst eller i strid med förmedlarens instruktioner och/eller har behandlats på förpackningen

- felet helt eller delvis beror på bestämmelser som myndigheterna har infört eller kommer att införa beträffande de använda materialens beskaffenhet eller kvalitet;

- Hygienprodukter är inte retur- eller återbetalningsbara, åtminstone inte under nuvarande COVID-19-åtgärder. Du kan dock returnera produkten om den fortfarande är förseglad i sin originalförpackning.

Måste jag betala för returfrakten?
Ja, alla kunder är ansvariga för returfraktkostnaderna. Vi rekommenderar att du skickar returen med Track & Trace, eftersom vi inte kan ta ansvar för borttappade returer.

Kan jag returnera min produkt utan att kontakta er?
Nej, det kan du inte. Du måste kontakta oss innan du returnerar produkten, eftersom returadressen kan skilja sig från den adress som beställningen ursprungligen kom från.

Hur kan jag kontakta er?
Du kan kontakta oss via e-post på kundservice@lovera.se . Lovera Sverige-teamet arbetar sju dagar i veckan.

Min beställning är skadad, vad ska jag göra?
För snabbast möjliga lösning, vänligen bifoga ett foto som visar den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av varan. Det är bäst att ta bilderna på en plan yta där etiketten och defekten syns tydligt. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och undvika misstag i framtiden.

Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten. Efter detta upphör tyvärr returrätten.